Translate

Friday, 13 February 2009

KARPAL SINGH PEJUANG DAN PEMBELA ISLAM

1. Saya amat hairan dengan tingkah laku orang-orang melayu khasnya UMNO di Perak dan di seluruh negara amnya. Kenapa mereka sibuk dan gege sangat memprotes dan menghukum Karpal Singh sebagai penderhaka dan mendesak pihak Peguam Negara supaya mendakwanya di bawah Akta hasutan dan mendesak kerajaan supaya menghumbannya ke dalam ISA.

2. Saya tidak nampak apa rasionalnya para pemimpin UMNO, Khasnya Pemuda UMNO yang pada setiap hari membuat laporan polis dan berarak dengan bermacam-macam sepanduk untuk mengecam Mr Karpal Singh yang kononnya mencabar kuasa Sultan Perak.

3. Saya sebenarnya merasa insaf dan sedar bahawa selama ini yang menderhaka kepada Sultan Perak bukannya Mr Karpal Singh, tetapi para pemimpin UMNO. Tak sepatutnya kita melontarkan tuduhan melulu kepada Karpal ni. Sedarkah kita bahawa Karpal S adalah satu-satunya pemimpin DAP dan juga pemimpin bukan Islam yang begitu kuat semangat perjuangannya untuk membantu Islam khasnya PAS.

4. Karpal S begitu kuat semangatnya mempertahankan undang-undang hudud yang nak dilaksanakan oleh PAS. Tidak ada orang lain yang seberani Karpal S yang sanggup mati demi untuk mempertahankan Islam yang dibawa oleh PAS. Nak dibandingkan dengan Mat Sabu, Mr Karpal S lebih tinggi semangat juangnya dalam gerakan Islam. Beliau pernah mengatakan bahawa sesiapa sahaja yang nak menghalang PAS daripada melaksanakan hukum hudud maka beliaulah orangnya yang sanggup mati demi mempertahankan hukum Islam. Seperti katanya: " Langkah mayat saya dulu kalau siapa yang berani halang hukum hudud".

5. Inilah kehebatan MR. Karpal S dalam memperjuangkan Islam bersama-sama PAS dalam Pakatan Rakyat. Sebab itulah PAS yang memang terkenal dengan perjuangan Islamnya sanggup mempertahankan kerajaan DAP Perak. Apa yang dilakukan oleh YB Nizar ( bekas MB) ialah untuk mengembalikan semula kerajaan DAP di Perak. Ini kerana DAP yang di pengerusikan oleh Karpal Singh lebih terserlah keislamannya serta perjuangan dakwahnya untuk menegakkan negara Islam di Malaysia berbanding dengan UMNO. Sebab itu PAS sanggup bekerjasama dengan DAP membentuk kerajaan campuran di Perak berbanding dengan bekerjasama dengan UMNO. UMNO tidak berjuang untuk Islam dan UMNO menentang hukum hudud.

6. Itu sebabnya sayapun sependapat dengan para pemimpin PAS bahawa Islam di Malaysia ini hanya dapat ditegakkan jika DAP dapat memerintah negara ini. Saya yakin bahawa DAP akan memberi peluang kepada PAS untuk memperjuangkan agenda islam dan hukum hudud di negara ini jika kuasa politik dikuasai oleh DAP.

7. Oleh itu, saya nasihatkan para penyokong UMNO supaya menghentikan segera tindakan menghina Karpal Singh dan menuduhnya sebagai penderhaka. Beliaulah seorang pejuang Islam yang boleh menyatupadukan orang melayu dan pelbagai agama di Malaysia ini di masa akan datang..! Kepada orang-orang PAS dan PKR, marilah sama-sama kita mempertahankan maruah Mr Karpal Singh demi agama, bangsa dan negara..? Supaya nanti, anak cucu cicit kita akan mengenang jasa kita dan karpal singh dalam membantu menegakkan Islam di negara ini..?

6 comments:

Mrkolumpo said...

he he he
ini baru lah cerdik namanye...
cerdik memerli...
kan bagus kalau rakan blogger abang cerdik dan paham mcm abang...
hehehe
org melayu kan pandai berkias-kias

rantong said...

Doa selamat agar penyatuan orang melayu tidak longgar oleh dakyah orang-orang kafir dan DAP dan orang yang besekongkol dengan DAP.

"Segala kepujian dan kesyukuran dipersembahkan ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahmah perlindungan kepada kami sekalian dengan aman tenteram, sihat wal’afiat dan selamat sejahtera. Kami memohon kepada-Mu ya Allah semoga diperkukuhkan perpaduan, dipereratkan persaudaraan dan diperkuatkan keazaman, hasrat dan cita-cita agar sentiasa mendapat keredhaan-Mu ya Allah".

"Kami juga memohon kasih sayang-Mu ya Allah agar jiwa dan kehidupan kami berada dalam aman di dunia agar kami dapat mengimarahkan bumi sepertimana yang Engkau perintahkan, maka daripada Engkaulah sahaja ya Allah kami memohon bantuan dan pertolongan".

"Kami dengan segala rendah diri memohon agar Engkau kurniakan kami dan hamba-hamba-Mu sekalian dengan taufik dan hidayah, sentiasa di bawah pimpinan dan petunjuk-Mu ya Allah, mudah-mudahan segala usaha dan amal yang kami tunaikan akan mendapat sepenuh kejayaan dalam keredhaan dan restu-Mu di sepanjang zaman".

"Berkatilah negara Malaysia ini dan rahmatilah di bawah perlindungan-Mu sekalian yang bersangkutan dengannya semoga mendapat pertunjuk dari-Mu ke jalan yang Engkau redhai serta dengan penuh kehormatan dan kesucian, di samping meninggikan syiar-Mu dalam semua bidang".

"Peliharakanlah kami dan negara kami daripada segala bala bencana. Jauhkanlah kami sekalian daripada segala ancaman dan pengkhianatan. Bersihkanlah negara kami dari segala anasir jahat. Pandulah kami semua ke jalan yang benar, adil dan saksama dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.".

"Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini".


View Profile: Rantong

Mrkolumpo said...

KALAU BEGITULAH KATA RANTONG...
APA KATA UMNO KELUAR DULU DARI BARISAN NASIONAL
SISIHKAN ATAU PECAT PUAK2 KAPIR SPT MCA MIC PPP
THEN BARU LEH CERITA PASAL PERKONGSIAN KUASA ORG MELAYU ISLAM..

BERNIKAN HATI said...

Salam,

Patut dicadangkan juga Karpal jadi/masuk PAS mungkin nanti akan jadi ulamak dalam PAS kerana orang melayu tidak layak jadi pemimpin sebab selalu bergaduh sesama melayu. Lantik lah Karpal jadi musyidur am PAS. Karpal pun tau yang baik dan yang buruk jika tidak dia tidak mintak Anwar bertaubat. Lim Ki Siang pun layak kerana dia turut menyeru ahli PR/PAS untuk jihad.

Wakaka. Saya nak masuk PAS bila Karpal dan Lim Kit Siang jadi pemimpin ganti Hj Hadi dan Nik Aziz.

Khairi Jalalluddin said...

Karpal sebenarnya berlakon, sandiwara, kita tertipu.

aawa said...

Karpal pejuang bangsa Melayu dan Islam tulen. Syabas Karpal.