Translate

Tuesday 24 June 2008

PROGRAM "DISKUSI MEMPERKASA KETUANAN MELAYU"

Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) menerusi Bahagian Sukarelawan Al-Falah YADIM akan menganjurkan program siri jelajah “Diskusi Memperkasa Ketuanan Melayu” bagi memberi penjelasan dan juga berdailog dengan masyarakat setempat tentang pentingnya perpaduan Melayu-Islam dan mempertahankan ketuanan Melayu.

(Gambar - dari kiri Datuk A. Aziz Deraman, Prof. Dr. Idris Zakaria, Dr. Zubir Harun dan Datuk Rahim Bakar- Mantan Menteri Besar Pahang semasa program "Diskusi Memperkasa Ketuanan Melayu" yang diadakan di Bentong Pahang pada 8 Jun 2008).

Siri Jelajah Program "Diskusi Memperkasa Ketuanan Melayu" yang pertama telah diadakan pada 17 Mei 2008, bertempat di Dewan Besar IKIM Kuala Lumpur dan mendapat sambutan yang agak menggalakkan dengan kehadiran lebih 400 orang peserta dari sekitar Lembah Klang. Manakala siri yang ke-2 pula telah diadakan di Dewan Sultan Ahmad Shah, Majlis Perbandaran Bentong pada 8 Jun 2008 yang juga mendapat sambutan yang amat menggalakkan dengan kehadiran lebih 600 orang dari pelbagai golongan dari sekitar Daerah Bentong, Pahang.

Sehubungan dengan itu, Bahagian Sukarelawan Al-Falah YADIM amat berbesar hati menjemput tuan-tuan/puan-puan yang berada negeri Melaka dan sekitarnya untuk hadir menjayakan program siri jelajah "Diskusi Memperkasa Ketuanan Melayu" yang seterusnya. Program tersebut bakal diadakan sebagaimana maklumat berikut :

Tempat : Kolej Teknologi Islam Antarabangsa Melaka (KTIAM)
Kampus Utama,Batu 28,
Kuala Sungai Baru, 78200 Melaka.

Tarikh : 28 Jun 2008 ( Sabtu )

Masa : 9.00 pg – 1.00 ptg

Ahli Panel i. YBhg. Datuk Mohd Nakhaie Hj. Ahmad -YDP YADIM

ii. YBhg. Datuk A. Aziz Bin Deraman -Mantan KP DBP

iii. YBhg. Profesor Dr. Idris Zakaria - UKM

YBhg. Dato’ Shamsul Najmi B. Samsuddin (Selaku Moderator)

1 comment:

mohad said...

salam.. apa khabar..