Translate

Monday 10 March 2014

LIBERALIS LEBIH IBLIS DARIPADA IBLIS

1.  Makhluk Iblis disebut Iblis kerana sikap pembangkangannya terhadap perintah Allah s.w.t. Kerananya, mereka yang membangkang tehadap Allah s.w.t layak juga disebut Iblis atau anak Iblis, ataupun sekurang-kurangnya pengikut Iblis. Bahkan pembangkangan manusia terhadap Allah s.w.t ada kalanya lebih dahsyat daripada pembangkangan Iblis itu sendiri; contohnya Firaun yang mengaku dirinya Tuhan. Iblispun tak sampai ke tahap mengakui dirinya Tuhan seperti yang berani dilakukan oleh Firaun.

2.  Sekalipun Iblis selalu menggoda anak Adam agar menjadi atheis iaitu tidak mempercayai adanya Tuhan ataupun mensyirikkan Tuhan dengan makhluk, namun Iblis sendiri dengan sejarah kesesatan, kesombongan dan juga sifat takburnya kepada Allah tidak pernah menafikan kewujudan dan juga kekuasaan Allah serta mensyirikkan Allah.Iblis tahu dan mengakui bahawa Allah itu Maha Esa. Itulah sebabnya mengapa kita boleh katakan bahawa orang yang mempunyai aliran pemikiran liberal (Liberalis) yang terpesona dengan pemikiran atheis (keperayaan tiadanya Tuhan) dan mengagungkan kekuatan akal manusia berbanding wahyu Ilahi adalah jauh lebih Iblis daripada Iblis.

3.  Keadaan ini digambarkan oleh Allah dalam Firman-Nya Surah Al-Hasyr: ayat 16, yang bermaksud:"Seperti bujukan syaitan ketika ia berkata kepada manusia "kafirlah kamu", maka tatkala manusia itu telah kafir ia berkata, "Sesungguhnya aku berlepas diri dari kamu,kerana sesungguhnya aku takut kepada Allah Tuhan semesta alam."

4.  Jadi, amat lucu sekali jika ada orang "liberal" yang mengaku sebagai "Muslim Liberal" atau "Islam Liberal", kerana Liberal bukan Islam dan Islam bukan Liberal. Mereka yang menggunakan istilah ataupun menggelarkan diri mereka sebagai "Muslim Liberal" atau "Islam Liberal" sebenarnya bertopengkan nama Islam untuk menghancurkan Islam dari dalam.

5.  Dan yang paling menjijikkan adalah tatkala Kaum Liberal mendakwa bahawa mereka adalah kumpulan reformis yang membuka pintu ijtihad dan pejuang kebebasan. Pada hal, pintu ijtihad tidak pernah ditutup oleh ulama salaf mau pun khalaf, bahkan di setiap zaman para ulama selalu berijtihad untuk menjawab berbagai persoalan yang timbul seiring dengan kemajuan zaman dan kehendak semasa. Cuma kita yang berpegang kepada Ahlus Sunnah berijtihad bersandarkan kepada nas-nas Al-Quran dan As-Sunnah serta Ijma dan Qias.Golongan liberalis ini berijtihad dengan mnggunakan hukum akal dan logik manusia semata-mata mengikut kehendak hawa nafsu dan juga kepentingan individu.

6.  Di selangor golongan liberalis ini telah bersekutu dengan puak-puak Gereja Khatolik untuk mencabar Titah Sultan Selangor yang melarang penganut agama kristian dan agama-agama lain menggunakan Kalimah Allah. Mereka telah menyokong dan mempertahankan tindakan Paderi Lawrence Andrew untuk menggunakan Kalimah Allah dalam upacara-upacara sembahyang orang kristian di Gereja..Mereka juga telah menentang tindakan JAIS yang kononnya menceroboh masuk ke DUMC Pada tahun 2011 untuk menyelamatkan aqidah umat Islam yang cuba nak dikristiankan oleh Gereja..Mereka juga menentang dan mengutuk tindakan JAIS yang telah merampas Bible terjemahan Bahasa Melayu di Damansara...Mereka juga mendesak kerajaan supaya membenarkan orang Melayu untuk murtad...mereka juga menjadi talibarut kepada pemmpin-pemimpin DAP dan PKR yang kristian untuk dibawa masuk ke dalam masjid untuk menyampaikan ucapan dan menyampaikan sumbangan kepada fakir miskin di masjid..Marilah sama-sama kita selamatkan selangor daripada gerombolan liberalis ini.

Oleh itu mari kita sama-sama berdoa kepada Allah s.w.t semoga menyelamatkan negara kita daripada golongan aliran pemikiran liberal ini daripada menguasai pemerintahan dan juga pemikiran rakyat khasnya di Negeri Selangor yang menjadi pusat kepada gerakan ajaran sesat dan puak-puak liberalis ini.

PRK KAJANG
"TOLAK PKR-SELAMATKAN SELANGOR"

No comments: