Translate

Monday 3 March 2014

KENYATAAN AKHBAR NGO-NGO ISLAM PRK KAJANG- TOLAK CALON ADA SIFAT-SIFAT DAJJAL


KENYATAAN AKHBAR NGO-NGO ISLAM MENGENAI
PILIHANRAYA KECIL DUN KAJANG

Pilihanraya Kecil DUN Kajang yang penuh dengan kontroversi  secara rasminya akan bermula 11 Mac 2014 dengan penamaan calon dan diikuti dengan pembuangan undi pada 23 Mac 2014. Sejak pengosongan kerusi DUN Kajang yang dibuat secara tiba-tiba yang telah menyusahkan banyak pihak, berbagai pandangan dan anggapan telah dilontarkan. Kini bakal-bakal calon sibuk menemui pengundi dengan berbagai program walaupun secara teknikalnya kempen sedemikian hanya boleh dilakukan selepas hari penamaan calon.

Bagi pihak NGO-NGO Islam perkara yang paling menarik perhatian bagi kami ialah tentang pencalonan Anwar Ibrahim mewakili PKR dalam pilihanraya kecil tersebut. NGO-NGO Islam berpendapat bahawa Anwar Ibrahim tidak memenuhi mana-mana kriteria untuk bertanding dalam PRK tersebut terutama apabila beliau sendiri menonjolkan diri untuk menjadi Menteri Besar Selangor sekiranya memenangi pilihanraya kecil tersebut.

Para pengkaji politik daripada kalangan NGO-NGO Islam telah mengenalpasti secara berfakta lebih 20 alasan syar’i mengapa pengundi DUN Kajang semestinya menolak Anwar Ibrahim. Antara alasan syar’i yang telah disenaraikan termasuklah:

1.      Persoalan Aqidah dalaman Anwar Ibrahim dikatakan berpegang dengan fahaman Pluralisme yang menganggap tidak ada mana-mana satu agama lebih superior dari agama yang lain. Dalam ertikata yang lain Anwar Ibrahim menganggap status Islam sama sahaja dengan agama-agama samawi dan yang bukan samawi.

2.      Persoalan murtad dalamana Anwar Ibrahim dikatakan bersetuju bahawa memilih pegangan agama adalah hak individu apabila seseorang itu telah mencapai satu peringkat umur.

3.    Persoalan penggunaan Kalimah Allah dalamana Anwar Ibrahim dilaporkan secara terbuka menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh penganut agama lain termasuk melalui  ucapan beliau di dalam gereja baru-baru ini.  Pandangan sedemikian amatlah bertentangan dengan titah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor dan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan dan Negeri.

4.      Anwar Ibrahim dalam beberapa ucapan menyentuh persoalan agama terutamanya dalam program-program diadakan di luar Negara. Dengan lantang beliau mempamerkan sikap liberal beliau terhadap beberapa perkara asas berkaitan dengan amalan agama seperti amalan songsang LGBT dan beberapa tuntutan penyokong-penyokong gerakan Hak Asasi Manusia.

5.      Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dengan gerakan Yahudi Antarabangsa di Amerika dan di Eropah. Pandangan beliau mengenai “two state solutions” untuk menyelesaikan persoalan Palestin bukan sahaja tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam sedunia, pandagan sedemikian juga mendapat bantahan keras daripada pimpinan Hamas .

Fakta-fakta di atas sebenarnya merupakan sebahagian sahaja daripada fakta-fakta pokok yang lain seperti persoalan moral dan akhlak termasuk  persoalan integriti dan kredibiliti yang akan kami dedahkan menjelang PRK Kajang nanti. Fakta-fakta ini jika dicantumkan menjadi hujah yang paling kental mengapa pengundi Kajang khasnya dan rakyat Malaysia umumnya mesti menolak hasrat Anwar Ibrahim untuk menerajui Selangor.  

Dengan membayangkan mudarat yang bakal timbul kepada masa depan aqidah umat Islam terutamanya di Selangor sekiranya beliau memenangi PRK Dun Kajang, kami mewakili gabungan NGO-NGO Islam sepakat dan beriltizam untuk menggerakkan seluruh kekuatan kolektif yang ada untuk turun padang dalam PRK Kajang bagi memberi penerangan kepada para pengundi tentang siapa sebenarnya manusia Anwar Ibrahim dan bahaya memilih beliau mewakili Dun Kajang seterusnya menerajui negeri Selangor.

Kami juga akan membayangkan bencana dan malapetaka yang akan timbul sekiranya Anwar Ibrahim menang di Kajang dan diangkat menjadi Menteri Besar Selangor. Amat jelas daripada kenyataan-kenyataan hinga kini bahawa sebagai Menteri Besar beliau akan menggunakan kuasa yang ada untuk menstruktur semula sistem perundangan dan pentadbiran negeri bagi disesuaikan dengan prinsip-prinsip liberalsime, pluralisme dan tuntutan-tuntutan sosial yang berselindung disebalik nama Hak Asasi Manusia.

NGO-NGO Islam meramalkan seandainya Anwar Ibrahim terpilih dan menerajui negeri Selangor, akan menyebabkan timbulnya pergolakan dan pertembungan di antara rakyat di negeri Selangor yang sudah tentu akan merebak ke seluruh Negara. Strategi turun ke jalan raya yang biasanya menjadi pilihan beliau mungkin sekali lagi menjadi opsyen utama selain daripada menggerakkan massa untuk bangun menentang dan seterusnya meruntuhkan sistem yang ada yang dianggap beliau sebagai lapuk dan tidak sesuai dengan peredaran masa.

NGO-NGO Islam juga meramalkan akan berlaku pertembungan langsung di antara Islam dan bukan Islam kerana fahaman yang dibawa oleh Anwar Ibrahim membuka ruang yang luas kepada kebebasan beragama yang sebahagiannya menyentuh persoalan aqidah yang seperti diketahui bagi masyarakat Islam isu aqidah adalah sesuatu yang ”non-negotiable”.

Akhirnya seperti yang biasa disyarahkan melalui penulisan-penulisan yang membicarakan persoalan tauhid khususnya rukun iman, kita didedahkan dengan fenomena turunnnya makhluk “Dajjal” di akhir zaman bertujuan untuk menyesatkan manusia dari segi pegangan aqidah dengan menggunakan berbagai cara dan gaya. Dibimbangi dengan apa yang dibawa oleh Anwar Ibrahim menggambarkan sedikit sebanyak  ciri-ciri “Dajjal” seperti yang digambarkan oleh guru-guru yang muktabar. 

Pengundi-pengundi Kajang terutamanya yang beragama Islam diminta supaya tidak termakan dengan gula-gula Anwar Ibrahim sebaliknya menolak beliau secara ”outright” atas nama Aqidah Islamiyah yang murni itu. Sedarlah bahawa memberi satu undi kepada Anwar Ibrahim bermakna memberi undi kepada kehancuran Aqidah Ummah.

BERTARIKH PADA 3 MAC 2014

DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden Jati Malaysia

DATO AIDIT GHAZALI
Pengerusi Yayasan Murni Aqidah

UST MOHAMED HAFIZ MOHAMED NORDIN
Timbalan Presiden Gabungan Bela Hak Insan P.Pinang
Pengerusi PEMBELA

TN HAJI AZRIL MOHD AMIN
Pengerusi MuslimUPRo

UST. SHAMSUDDIN BIN MONER
Pengerusi Biro Hal Ehwal Islam
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia 

No comments: